Værdi skabes mange steder i en virksomhed. Man kan forbedre firmaets bundlinje eller forsøge at højne medarbejdernes trivsel og lyst til at arbejde gennem forskellige tiltag. Men man kan også skabe værdi gennem effektivisering af tidskrævende administrative processer, så der kan frigives mere tid til de opgaver, der skaber reel værdi i virksomheden.
Ved at få et digitalt timeregistreringssystem kan både medarbejdere og administratorer spare masser af tid på det administrative arbejde. Men hvor meget tid er der egentlig tale om? Netop dét har vi spurgt en håndfuld af vores kunder om, for at få en forståelse for, hvordan Intempus helt konkret har skabt værdi hos dem.
90 arbejdsdage om måneden
Så meget sparer MiNALTAN pr måned ved at bruge Intempus. Før virksomheden fik Intempus brugte hver medarbejder nemlig omtrent 1 arbejdsdag pr lønkørsel på at registrere timer. Og med en medarbejderstab på 90 mand løb det op i 90 timer om måneden. Derfor er det ifølge Regnskabschef Nils K. Pedersen rent økonomisk “helt tosset”, at de ikke fik Intempus noget før. Nils uddyber med, at deres udgift til Intempus tjener sig selv hjem på flere niveauer: “Intempus har sparet os for udgiften til et andet system, og samtidig sparer det os for administrationsarbejde. Alene den engangsudgift, der var til opsætning, er vel allerede tjent hjem”, fortæller han.
20 timer om ugen
Så mange kontortimer sparer Peter Nielsen fra SuveRen – en rengøringsvirksomhed fra Taastrup med 43 ansatte – ved at bruge mobil timeregistrering i stedet for timesedler. I administration og planlægning. Det svarer til ½ administrativ medarbejders løn. Ifølge Dansk Industris lønstatistik fra 2015 tjener en bogholder gennemsnitligt 34.224 DKK (brutto) om måneden.
1120 timeregistreringer om måneden
Så mange indberetninger laver medarbejderne i SuveRen om måneden. Det svarer til 52 om dagen og 13.440 om året. En ting er kvantiteten. Men en helt anden er kvaliteten. SuveRen får registreret timer præcist og løbende igennem dagen og kan nu fakturere kunderne, så snart arbejdet er afsluttet. Det giver et bedre overblik og stærkere likviditet i SuveRen. Peter betaler ca. 2.000 DKK om måneden for sin mobile timeregistrering.
8.500 dagsedler om året
Så mange dagsedler vil en murervirksomhed bruge om året, hvis den har 25 ansatte, der er ude på 1 ½ opgave om dagen. Det var tilfældet på Valdemar Møllers læreplads. Valdemar Møller har nu sin egen murervirksomhed, Mureren.nu A/S, med 21 ansatte. De bruger alle sammen simpel, mobil timeregistrering i stedet for dagsedler.
90% mindre administrationstid
Så meget sparer indehaver af entreprenørvirksomheden MKH Enterprise, Ivan Mørch Hermansen, på at lave løn og bogholderi, efter at have fået Intempus med integration til e-conomic og Dataløn. “Det er måske endda lavt sat,” fortæller han. Nu foregår dataoverførslen mellem systemerne helt automatisk, og det har betydet, at Ivan idag kun behøver at bruge ca 10 minutter på at åbne Intempus og godkende timer og udføre andre administrative opgaver, hvor han førhen brugte flere timer.
Har du lyst til at høre mere om mobil timeregistrering?
Så book en gratis og uforpligtende demo af vores system her:
Du er også velkommen til at give os et kald på: +45 26390400.