Konsulenternes vej til effektiv og præcis tidsregistrering

For konsulenter er registrering af tid på projekter, kunder eller opgaver en helt central del af arbejdsdagen. Derfor er det afgørende at have et system, der gør det nemt at registrere de brugte ressourcer relateret til det specifikke kundearbejde. Et digitalt tidsregistreringssystem kan være en uvurderlig ressource hertil, fordi det kan give større effektivitet, bedre overblik og mere præcise fakturaer til kunden.

Hvorfor vælge digital tidsregistrering? 

Digital tidsregistrering kan bidrage til at gøre konsulenters arbejde mere effektivt, og samtidig kan det give større nøjagtighed i registreringerne og gennemsigtighed i faktureringen. Med et system som Intempus kan konsulenter f. eks. hurtigt registrere deres arbejdstimer, kørsel og udlæg relateret til et specifikt projekt – direkte fra deres smartphone. Denne mobile tilgang skærper ikke kun nøjagtigheden i registreringen, fordi den kan foretages i så snart en ressource er blevet brugt, men det muliggør også fuld transparens over for kunden, der kan få adgang til detaljerede rapporter over de ressourcer, konsulenten har brugt i forbindelse med opgaven. Dét øger i sidste ende tilliden og skaber en bedre forretningsrelation.

Nøjagtigt faktureringsgrundlag 

For konsulenter, der arbejder på timebasis, er præcis tidsregistrering afgørende for korrekt fakturering. Ved at registrere tid på projekter og opgaver kan konsulenter nemt se, hvor mange timer der er brugt, og fakturere kunderne korrekt. Dette skaber ikke kun en sundere bundlinje, men sikrer også, at kunderne betaler for det arbejde, de har modtaget. 

Her anbefaler vi at få en integration til et lønsystem fra Visma, fordi det muliggør at dataene fra Intempus kan overføres helt automatisk eller med få klik, til lønsystemet. Det betyder at du som konsulent ikke behøver at indtaste ressourcer brugt på hver enkelt kunde, i 2 systemer. I stedet kan du nøjes med at gøre det i ét system, så du sparer både tid og dobbeltarbejde.

Kørselsregistrering i forbindelse med kundearbejde  

Konsulenter tilbringer ofte tid på farten, når de besøger kunder eller deltager i møder. Derfor er det vigtigt at kunne registrere kørsel, der relaterer sig til specifikt kundearbejde. Et digitalt tidsregistreringssystem som Intempus gør det nemt at registrere kørte kilometer i forbindelse med kundearbejde, således at man altid kan dokumentere rejseudgifter til kunderne og maksimere refusionen for kørsel.

Her kan du læse mere om kørselsregistrering i Intempus.

Hold styr på udlæggene

Udover tidsregistrering og kørsel er det også vigtigt for konsulenter at kunne registrere udlæg relateret til deres arbejde. Udgifter til rejser, forplejning eller andre nødvendige omkostninger kan hurtigt vokse sig store, og det er vigtigt at dokumentere disse udgifter korrekt for at få refusion fra kunderne. Med Intempus kan man nemt indtaste udgifterne direkte fra mobilen, så snart de opstår – uanset om man er online og offline.

Der er også mulighed for at tage billeder af kvitteringer og vedhæfte dem til udlægsregistreringen, hvilket sikrer, at der er dokumentation for alle udgifter. Med den intelligente scanningsfunktion i Intempus kan man endda nøjes med at tage et billede af sin kvittering, hvorefter billedet vil blive scannet og beløbet registreret automatisk. Er beløbet i en anden valuta, så vil det automatisk registreres i danske kroner baseret på dagens valutakurs.

Her kan du læse mere om udlægsregistrering i Intempus.

Gennemsigtighed og rapportering

Med et digitalt tidsregistreringssystem får konsulenter mulighed for at generere detaljerede rapporter over arbejdstimer, kørsel og udlæg. Disse rapporter kan give værdifuld indsigt i, hvordan tiden bruges, og hvor ressourcerne går hen. Gennemsigtighed i rapporteringen skaber ikke kun tillid hos kunderne, men hjælper også konsulenterne med at forstå deres egen effektivitet og identificere områder for forbedring.

Interesseret i at høre mere?

Der er ingen tvivl om, at et digitalt system til tidsregistrering kan hjælpe med at optimere arbejdsprocesserne for konsulenter, sikre korrekt fakturering og skabe større gennemsigtighed over for kunderne. Det frigør samtidig mere tid til at konsulenterne kan fokusere på deres kerneopgaver.

Vil du høre mere om mulighederne med Intempus? Så kontakt os for en uforpligtende demo hos en af vores dygtige konsulenter på mobil: 45 26390400. Du kan også designe din egen løsning her:

Cookie-indstillinger