Marianne Kristiansen

Administrations- og Marketingchef hos NovaTag A/S

Tagdækkervirksomhed

Værløse

14 medarbejdere

www.novatag.dk

Arbejdstidsregistrering, løn og fakturering samlet under ét tag

Den sjællandske tagdækker NovaTag A/S har erstattet manuelt taste- og regnearbejde med mobil tidsregistrering, simplere lønkørsler og hurtigere faktureringer. Særligt akkordarbejdet og arbejdstidsregistrering er blevet lettere at holde styr på med de nye it-værktøjer.

Inden Marianne Kristiansen mødte Intempus, brugte hun oceaner af tid på at fakturere kunder og lave løn for de 9 timelønnede medarbejdere. Men det var udmattende og tidskrævende. Derfor besluttede hun sig for at digitalisere virksomhedens administration.

“Det er ti gange nemmere for mig at lave løn, når medarbejderne selv taster timerne ind gennem de forudindstillede satser i Intempus.”
Marianne Kristensen, Administrations- og Marketingchef i NovaTag A/S

Farvel til manuelt tastearbejde
”Inden vi startede med at registrere vores arbejde i Intempus, havde medarbejderne et Excel-ark, som de tastede deres timer ind i og sendte til mig. Så flyttede jeg hver medarbejders timer over i et samlet Excel-ark, hvorefter jeg fandt ud af, hvilke satser hver ansat skulle have, ” fortæller Administrations- og Marketingchefen for NovaTag A/S.

Udover at være mentalt opslidende var den manuelle registrering af medarbejdernes timer ekstra kompleks på grund af de mange forskellige satser.

”Vi kører både med timeløn, akkordløn, 7-8 forskellige kilometersatser og to skursatser. Det synes jeg, der gik alt for meget tid med, ” uddyber Marianne.

Nemmere at lave løn
Særligt medarbejdernes akkordarbejde kunne være uoverskueligt at holde styr på. Men nu hvor de ansatte selv indberetter deres akkordtimer, er det blevet lettere at lave løn i Danløn. ”Det er ti gange nemmere for mig at lave løn, når medarbejderne selv taster timerne ind gennem de forudindstillede satser i Intempus. Når jeg skal lave løn, kan jeg trække en CSV-fil på hver medarbejder fra Intempus over i Danløn. Derefter skal jeg bare tjekke, at de har fået alt med og registrere manuelt, hvis der har været en sygedag, ” forklarer Marianne.

Fakturaerne skriver sig selv
Når alt arbejdet er indberettet i Intempus, skal entreprisechefen i NovaTag A/S blot tjekke, om det er korrekt beregnet. Hvis arbejdet bliver godkendt, hopper timerne automatisk over i regnskabsprogrammet e-conomic, hvor de fungerer som kundens faktureringsgrundlag.

”Jeg synes, at det er befriende, at timerne fra Intempus automatisk kommer over på fakturakladden i e-conomic. Det gør, at der er mange ting, jeg ikke skal taste fra bunden, når der skal laves en faktura, ” slutter hun.

Vil du også gøre det administrative arbejde
nemmere for dig selv?

Så tøv ikke med at oprette dig i Intempus og få en gratis prøveperiode på 30 dage. Hvis du har
spørgsmål eller ønsker nogle ting afklaret, sidder vi altid klar til at rådgive dig. Kontakt os enten
på telefon 26 390 400 eller pr. mail på info@intempus.dk

Top