Steen Mikael

Chefgreenkeeper i Asserbo Golf Club

Golfklub

Frederiksværk

7 greenkeepere

www.agc.dk

Golfklubber med fingeren på IT-pulsen

Greenkeeperne i to danske golfklubber har skiftet de ugentlige tidsregistreringer i Excel-ark ud med daglige registreringer via Intempus. Det har givet bedre dokumentation over for bestyrelsen, når der skal forhandles et nyt budget på plads. Og vigtigst af alt har det skabt et kærkomment overblik over greenkeepernes daglige arbejdsopgaver.

Når Steen Mikael, Chefgreenkeeper i Asserbo Golf Club, fremlagde sine ønsker til nye maskiner, medarbejdere eller andre materialer ved de årlige budgetmøder, blev han ofte mødt med uforståenhed. Bestyrelsen så ikke samme behov som Steen Mikael. Og Steen Mikael kunne ikke underbygge sine ønsker med konkret dokumentation.

Registrerede timer i Excel-ark
Det var hverdagskosten for Steen Mikael for godt to år siden. Dengang blev greenkeepernes timer – med eller uden maskine – kun registreret sporadisk hver anden eller tredje uge.

”Når vi gjorde det, havde jeg lavet et stykke papir, vi sad og skrev på. Og så tastede jeg det hele manuelt ind i et Excel-ark en gang om ugen. Nogle gange gik der et par uger eller tre uger, før jeg fik det gjort. Og jeg kunne ikke læse, hvad de havde skrevet. Så det var meget opgivende, ” forklarer Steen Mikael.

For at komme problemet til livs begyndte Steen Mikael at afsøge markedet for mobil tidsregistrering. Her stødte han på Intempus.

”Jeg fandt Intempus på nettet og prøvede deres demoversion. Så sendte jeg en mail til dem, og så kom Peter (red. Kundechef ) herop for at vise produktet frem, ” siger Steen Mikael.

”Min arbejdsdag starter med Intempus”
Siden medarbejderne er begyndt at registrere deres timer på daglig basis, har Steen Mikaels arbejdsgange forandret sig til det bedre. Nu bruger han få minutter hver dag frem for utallige timer hver 2. eller 3. uge på at holde styr på timeregistreringen.

”Min arbejdsdag starter med Intempus, hvor jeg går ind og godkender det arbejde, som jeg har lavet dagen før. Her holder jeg også løbende styr på sådan noget som afspadsering, ferie og sygedage, samtidig med at jeg ser på, hvordan vi kan blive lidt hurtigere til at udføre nogle af vores lidt mere arbejdstunge opgaver, ” fortæller han.

Et værktøj til at planlægge
Niels K. Sørensen, Chefgreenkeeper i Randers Golfklub, oplevede samme udfordringer som Steen Mikael, når han var i kontakt med klubbens bestyrelse. Derfor begyndte han – på anbefaling af Steen Mikael – at bruge Intempus til at registrere medarbejdernes tid.

”Det var ikke, fordi jeg skulle tjekke, hvor lang tid folk bruger på deres arbejdsopgaver. For mig er det et værktøj til at planlægge, hvad vi skal lave og et vigtigt redskab til at få forhandlet et nyt budget på plads med bestyrelsen, ” fortæller Niels.

Brugervenlig og intuitiv app
De seks greenkeepere i Randers Golf Club har heldigvis taget godt imod det nye arbejdsredskab. Ifølge Niels K. Sørensen skyldes den positive modtagelse både, at app’en er nem at bruge, og at han gjorde meget ud af at forklare formålet med app’en.

”Jeg har gjort meget ud af at fortælle dem, at det ikke er dem, der skal tjekkes. Det kunne man måske godt frygte, at de ville tænke, ” forklarer Niels og uddyber, hvorfor valget faldt på netop Intempus.

“Jeg bruger Intempus tidsregistrering, fordi det er meget brugervenligt og utroligt nemt at sætte nye folk ind i produktet. 3 klik og så har medarbejderen registreret en arbejdsopgave. Og så skal jeg ellers bare eksportere deres timer til Excel via Intempus’ administration.“

Vil du også gøre det administrative arbejde
nemmere for dig selv?

Så tøv ikke med at oprette dig i Intempus og få en gratis prøveperiode på 30 dage. Hvis du har
spørgsmål eller ønsker nogle ting afklaret, sidder vi altid klar til at rådgive dig. Kontakt os enten
på telefon 26 390 400 eller pr. mail på info@intempus.dk

Top