Intempus

Prima Svin - Intempus kunde

 

 

Prima Svin A/S

 

Dansk svineproduktion

 

Ølstykke, Vestjylland

 

22 medarbejdere

Svineproducent med vokseværk fik digital overblik og kontrol

Med 22 ansatte og 3 ejendomme kunne den administrative byrde hurtigt vokse sig stor og tidskrævende, men hos Prima Svin bruger direktør Thomas Søby Carstensen kun 3 timer om måneden på at godkende sine medarbejderes arbejdstid. Alt registrering af arbejdstid foregår nemlig digitalt i Intempus’ tidsregistreringssystem ude i stalden.

 

I Ølstrup nær Ringkøbing finder man den danske svineproducent Prima Svin A/S. Virksomheden startede tilbage i 2017 af makkerparret Torben Poulsen og Thomas Søby Carstensen, der i dag hver ejer 50 % af virksomheden. 

 

Trods den unge alder, er virksomheden allerede gået fra en produktion på ca. 1600 søer til en produktion på 4600 søer, 180.000 smågrise og 8000 slagtesvin samtidig med at virksomheden i dag har en foderfabrik til eget forbrug. I december 2020 blev forretningen udvidet med tre ejendomme, og i den forbindelse opstod behovet for et nyt tidsregistreringssystem, der kunne håndtere den nye virksomhedsstørrelse med både flere lokationer og en tredobling af medarbejderne.   

 

Større virksomhed, nye behov

Med den nye udvidelse havde Prima Svin brug for en løsning, hvor man kunne bevare overblikket over medarbejdernes kommen og gåen samt nemt have adgang til medarbejdernes indberetninger uden fysisk at skulle være til stede på alle tre lokationer. 

 

Og det var her Intempus’ Terminal med komme/gå timeregistrering kunne opfylde det behov. 

Med Intempus’ cloud-baserede timeregistrering kunne svineproducenten nemt få adgang til alle indberetninger uanset hvor han befandt sig, og dermed slippe for at skulle ud og hente dataen lokalt på computeren på de forskellige ejendomme. Samtidig var det også muligt at se i realtid hvilke medarbejdere, der var tjekket ind og hvilke, der var tjekket ud, og på den måde kunne overblikket over medarbejdernes aktivitet let bevares. 

 

Et system tilpasset både arbejdsgiver og medarbejder

Efter et kort implementeringsforløb med Intempus, hvor virksomheden fik opsat en løsning, der passede til deres arbejdsgange, fik Thomas Søby Carstensen kørt det stille og roligt ind blandt sine medarbejdere, så overgangen fra det gamle system til det nye var så nem som mulig. 

 

Med hjælp fra Terra Connect, der leverer hardware til landbrugsvirksomheder, fik Prima Svin A/S opsat fysiske terminaler på deres tre lokationer, så medarbejderne nemt kunne tjekke ind på stedet, når de gik i gang med arbejdet og tjekke ud, når der var pause eller arbejdsdagen var færdig. 

 

På den måde sikrede Thomas Søby Carstensen, at medarbejdernes arbejdstid altid blev registreret korrekt: “Man får løn, når man er i stalden, og man får ikke løn, når man ikke er i stalden”. Og med alt færden registreret direkte i systemet, opstår der ikke længere uoverensstemmelser omkring arbejdstid. 

 

3 timers administration om måneden

Som i mange mindre virksomheder, er det direktøren, Thomas, der sidder med det administrative arbejde. Heldigvis gør den digitale timeregistrering, at administrationsarbejdet ikke bliver for tungt og tidskrævende. Faktisk kræver det kun 3 timer om måneden for Thomas Søby Carstensen at nå i bund med medarbejdernes indberetninger. “Med Intempus bruger jeg ca. 3 timer hver måned på at godkende og evt. rette i registreringerne, og derefter får medarbejderne hver især et overblik over deres egne indberetninger.”

Vil du høre mere om, hvad Intempus kan gøre for din virksomhed?

Ring til os på 26 390 400, eller skriv til os nedenfor.

Så vender vi tilbage hurtigst muligt.