Så meget sparer du med mobil timeregistrering

Værdi skabes mange steder i en virksomhed. Man kan skabe værdi ved at forbedre firmaets bundlinje. Man kan også søge at skabe værdi ved at højne medarbejdernes trivsel og lyst til at arbejde. Eller man kan slet og ret forsøge at skabe nogle arbejdsvilkår, hvor medarbejderne får mulighed for at yde det bedste, de har lært.

mobil timeregistreringDette indlæg er til dem, der kan lide tal og hårde facts. Tal, der skaber værdi i virksomheder, der bruger tidsregistrering. Og facts, der er så markante, at de næsten kan sige mere end 1000 ord. Som min gamle matematiklærer engang sagde: “Tallene lyver ikke”. Derfor vil jeg lade tallene tale.

20 timer om ugen

Så mange kontortimer sparer Peter Nielsen fra SuveRen – en rengøringsvirksomhed fra Taastrup med 43 ansatte – ved at bruge mobil timeregistrering i stedet for timesedler. I administration og planlægning. Det svarer til ½ administrativ medarbejders løn. Ifølge Dansk Industris lønstatistik fra 2015 tjener en bogholder gennemsnitligt 34.224 DKK (brutto) om måneden.

1120 timeregistreringer om måneden

Så mange indberetninger laver medarbejderne i SuveRen om måneden. Det svarer til 52 om dagen og 13.440 om året. En ting er kvantiteten. Men en helt anden er kvaliteten. SuveRen får registreret timer præcist og løbende igennem dagen og kan nu fakturere kunderne, så snart arbejdet er afsluttet. Det giver et bedre overblik og stærkere likviditet i SuveRen. Peter betaler ca. 2.000 DKK om måneden for sin mobile timeregistrering.

8.500 dagsedler om året

Så mange dagsedler vil en murervirksomhed bruge om året, hvis den har 25 ansatte, der er ude på 1 ½ opgave om dagen. Det var tilfældet på Valdemar Møllers læreplads. Valdemar Møller har nu sin egen murervirksomhed, Mureren.nu A/S, med 21 ansatte. De bruger alle sammen simpel, mobil timeregistrering i stedet for dagsedler.

Jeg håber, du fik lidt værdi ud af min talmagi. Hvis du har brug for noget sparring omkring din virksomheds tidsregistrering, står jeg altid til rådighed – både online og offline.

De bedste hilsner,
Peter Haahr fra Intempus-holdet

Peter Haahr

Peter Haahr arbejder med salg og forretningsudvikling hos Intempus.
Du kan kontakte ham på phr@intempus.dk
LinkedIn | Twitter