Ét simpelt råd, der giver dig glade kunder

“Forleden sendte jeg et lead til min største konkurrent i markedet. Det føltes rigtig godt. Faktisk sov jeg en smule bedre den nat. Det gav mig nemlig god samvittighed – både over for kunden og over for min egen forretning.”

KundetilfredshedVærdien i at sende en potentiel kunde over til vores konkurrent er – for mig at se – åbenlys:

Det ligger i vores DNA, at vi skal kunne løse vores kunders udfordringer med timeregistrering på en tilfredsstillende måde. Kan vores eget produkt ikke det, vil vi hellere gøre dem glade et andet sted.

Det er vigtigere for mig – som ansvarlig for vores kunder – at holde fast i den ene glade kunde end at få ti nye kunder på taget, hvis de alligevel flyver hurtigt herfra igen.
Peter Haahr, Kundeansvarlig i Intempus

Når værdierne sættes under pres

Men det er ikke altid lige let at stå ved, at man sender potentielle kunder videre over i konkurrentens forretning. Især ikke over for investorer.

En del af det at være iværksætter involverer ofte investorer og penge udefra. Det betyder også, at der pludselig er nogen, som mener noget om, hvordan man skal drive sin forretning. Nogen, der pludselig vurderer en ud fra fastlagte salgsmål og budgetter.

Det sætter helt naturligt ens værdier under pres, når de kortsigtede mål stjæler rampelyset fra de langsigtede. Men det er vigtigt at stå fast på sine værdier.

For jeg er overbevist om, at det på den lange bane bedre kan betale sig at være ærlig overfor sine kunder end at lyve lidt for at få dem til at bruge tid på Intempus.

Skal mærke glæden ved timeregistrering

Og hvorfor betaler det sig så at være ærlig over for alle sine kunder?

I Intempus anbefaler 10 ud af 10 kunder os til deres kollegaer, venner, familie og chefer. Vores største kontaktflade til nye kunder består af vores 1800 repræsentanter, som hver dag oplever en glæde ved ikke at skulle døje med deres ugesedler,udregning af overtid osv.

De ved nøjagtigt, hvor meget tid de har brugt. De er sikre på, at timerne er afleveret. De kan gå tilbage og se, hvor meget overtid de har haft. Alt sammen en forbedring, ja faktisk en komplet omvæltning af deres tidligere forhold til tidsregistrering.

Det er også denne glæde ved Intempus, som alle vores kunder skal kunne mærke. Det er nemlig vigtigere for mig – som ansvarlig for vores kunder – at holde fast i den ene glade kunde end at få ti nye kunder på taget, hvis de alligevel flyver hurtigt herfra igen.

De glædeligste hilsner,
Peter Haahr fra Intempus-holdet

Peter Haahr

Peter Haahr arbejder med salg og forretningsudvikling hos Intempus.
Du kan kontakte ham på phr@intempus.dk
LinkedIn | Twitter