Janni Nielsen

Bogholder og indehaver af JN Bogføring

Enkeltmandsvirksomhed, der hjælper små og mellemstore virksomheder med alt fra lønkørsel til færdige regnskaber.  

Holder til i Odder

Bogholder skaber større overblik med Intempus

At jonglere mellem en række forskellige kunder og opgaver kræver overblik. Det overblik og en markant lettere faktureringsproces er nogle af de fordele, Janni Nielsen fra JN Bogføring har oplevet, efter hun begyndte at bruge Intempus.

I Odder i det Østjyske holder Janni Nielsen og JN Bogføring til. Siden 2014 har Janni Nielsen gennem sin enkeltmandsvirksomhed hjulpet en lang række små og mellemstore firmaer med alt fra lønkørsel til det fulde regnskab.

Dagligt hjælper hun bl.a. skønhedssaloner og skrothandlere med økonomien, men i takt med at der kom flere kunder til, havde Janni Nielsen brug for et system, der kunne hjælpe hende med at bevare overblikket. Dermed var vejen lagt til et nu tre år langt samarbejde med Intempus.

– Jeg hørte om Intempus til et e-conomic roadshow i 2016, og jeg tænkte, at det lød mega smart, så det skulle jeg da prøve, siger hun og fortæller, at det især var nogle af de mange manuelle processer i det daglige arbejde, hun gerne ville slippe for.

– Før sad jeg og skrev ned hver gang, jeg var færdig med en opgave. Jeg havde nogle rigtig smarte excelark, jeg skrev det ind i, men det blev alligevel omstændigt, da jeg begyndte at få flere kunder, siger hun.

Og særligt på faktureringsdelen håbede hun, Intempus kunne være med til at lette arbejdet.

– Jeg ville gerne have et system, der kunne give bedre overblik over, hvor mange timer der var brugt på de forskellige opgaver. Det handlede om, at jeg gerne ville gøre selve faktureringsdelen nemmere.

Overblik og tidsbesparelse

Efter tre år med Intempus – som hun hovedsagelig bruger til tidsregistrering, der omdannes til fakturering – er Janni da heller ikke i tvivl  om, at Intempus har været med til at lette nogle af arbejdsgangene i hendes hverdag.

– Med Intempus har jeg fået bedre overblik, men også tidsbesparelse i forbindelse med arbejdet og især det administrative. Og så er det med til, at jeg kan holde styr på, hvor mange timer, jeg rent faktisk arbejder.

– Jeg sparer en hel del tid ved ikke at skulle indtaste i et excel-ark først, finde det igen tre uger efter for at fakturere og der indtaste det igen manuelt. Nu er jeg ikke i tvivl om noget, for jeg har registreret det, det øjeblik jeg sad med opgaven, siger Janni Nielsen.

Netop derfor mener Janni Nielsen også, at man som virksomhed oplever en øget sikkerhed i forhold til fakturering, når man bruger Intempus.

– Mine kunder skal ikke snydes, men jeg skal heller ikke snydes. Når jeg har tastet det ind løbende, er jeg sikker på, at jeg har tastet det timeantal ind, som jeg rent faktisk har brugt på opgaven.

Samtidig mener Janni Nielsen, at det er en klar fordel, at Intempus kan integreres med løn- og økonomisystemer som blandt andet e-conomic.

– Tidligere lavede jeg meget manuelt, når der skulle faktureres. Nu ryger alle oplysninger direkte fra Intempus til e-conomic. Det gør det hele meget nemmere, og det betyder, at jeg har fået lettet nogle arbejdsgange, siger hun.

Nemt at bruge

For Janni Nielsen har brugen af Intempus fungeret fra dag et. Hun har faktisk ikke oplevet udfordringer undervejs, hvilket hun blandt andet også tilskriver det overskuelige system.

– Jeg synes, systemet er meget brugervenligt, og det kan jeg godt lide. Det er nemt at gå til, og når det først er sat op, så spiller det helt vildt godt, siger hun.

De gode erfaringer med Intempus gør også, at Janni med jævne mellemrum anbefaler systemet til flere af de virksomheder, hun har som kunder.

– Det er et godt system, og hvis mine kunder spørger, hvad jeg synes, så er det Intempus, jeg anbefaler.

– Specielt når jeg skal lave løn, letter det mit arbejde, hvis kunden bruger Intempus. Så kan jeg bare trække en oversigt og lave skemaerne, i stedet for at jeg skal vente på, at indehaveren får indsamlet timeopgørelserne for de seneste fire uger, som vedkommende så selv skal sidde og registrere og føre ind i et skema, siger Janni Nielsen.

En fordel som bogholder

Janni Nielsen mener ikke, at det gør hende overflødig, når hendes kunder bruger Intempus, men at det i stedet er en styrke.

– Jeg ser det som et redskab til, at jeg kan gøre nogle andre ting i firmaerne. Jeg kan lave noget af det, som endnu ikke er blevet automatiseret og som måske ikke kan blive det. Det giver mig mere tid til de mere spændende opgaver, siger hun.

Janni Nielsen fortsætter med at bruge Intempus, og hun er slet ikke i tvivl om, at andre bogholdere også kan have gavn af at prøve systemet – uanset om de har en større virksomhed eller et enkeltmandsfirma.

– Intempus er en fordel at bruge som bogholder, fordi det giver et bedre overblik over, hvor meget man har arbejdet på de forskellige opgaver, hvilket samtidig gør det det markant nemmere, når man skal fakturere. Har man ansatte giver det nemt et samlet overblik over, hvad der er lavet. Et overblik, som ville tage meget længere tid at lave, hvis man selv skulle gøre det uden Intempus, siger hun.

Vil du også gøre det administrative arbejde
nemmere for dig selv?

Så tøv ikke med at oprette dig i Intempus og få en gratis prøveperiode på 30 dage. Hvis du har
spørgsmål eller ønsker nogle ting afklaret, sidder vi altid klar til at rådgive dig. Kontakt os enten
på telefon 26 390 400 eller pr. mail på info@intempus.dk

Top