Per Holmer

Ejer af Star Industri ApS

Professionel smedevirksomhed

Etableret i Odense

10-15 medarbejdere

www.starindustri.dk

Industrivirksomhed i en digital tidsalder

Færre fejl. Større sikkerhed for kunden. Og bedre overblik over de enkelte sager. Gevinsterne ved at bruge mobil timeindberetning står nærmest i kø for den fynske produktionsvirksomhed Star Industri, hvor selv de mest garvede medarbejdere har taget den digitale fornyelse til sig.

I 2009 tog den fynske smedevirksomhed Star Industri sit første spæde, åndedrag. Allerede dengang var der én bestemt ting, der nagede grundlægger og ejer af Star Industri aps, Per Holmer.

“For fire-fem år siden sagde jeg til ham, der står for vores it, at det simpelthen ikke kunne passe, at der ikke var et system, der kan håndtere den måde, som vi registrerer timer på her. Og siden da har jeg sådan set bare ventet på, at der skulle komme noget ordentligt. Og så kom i så”.

Bedre overblik – hurtigere opfølgning på sager og tilbud
Star Industri startede sin rejse med Intempus tilbage i april 2014, hvor de første to måneder gik med at teste produktet på en enkelt projektleder. Derefter blev yderligere 11 medarbejdere tilknyttet Intempus , og det har ejeren af Star Industri ikke fortrudt.

“Mit overblik er blevet nemmere, og jeg er hurtigere til at følge op på, hvor mange timer, der er blevet brugt på den enkelte sag, hvis jeg får et spørgsmål fra en kunde om det,” siger Per Holmer og tilføjer.

“Hvis jeg nu har givet et tilbud på 100 timer på en sag, kan jeg hurtigt gå ind og tjekke, hvor lang tid vi har brugt på projektet og sammenligne tallet med det oprindelige tilbud”.
Per Folmer, Ejer af Star Industri

Færre fejlregistreringer
Udskiftningen af 14 dages ugesedler med mobil timeindberetning har givet den fynske virksomhed mulighed for at gøre indberetningerne mere præcise. Det gavner begge sider af forhandlingsbordet, når fakturaen skal laves.

“Jeg tror på, at der er en større sikkerhed i, at det bliver regnet rigtigt ud automatisk, så kunden får den rigtige regning. I gamle dage sad man jo med kuglepen på et stykke papir og regnede ud. Så dér bør vi i hvert fald have minimeret en vis risiko for fejl.”

Vikarernes timer bliver også registreret
I Star Industri er de to projektledere, der godkender timerne via computeren, mens resten af medarbejderne kun indberetter timer fra deres telefoner eller tablets.

“Hvis vi så i ny og næ har en ekstern vikar eller noget inde, kan jeg som administrator taste timerne ind på deres vegne, så vi også kan få sendt deres timer afsted til kunden, ” forklarer Per Folmer.

“Selv de mest garvede medarbejdere kan være med”
Selvom flere medarbejdere har måttet ændre deres adfærd en kende, har selv de mest erfarne ansatte i Star Industri taget forandringen til sig.

“De bruger app’en dagligt, selvom det jo altid er svært at bryde med indgroede vaner og arbejdsgange. Så selv de mest garvede medarbejdere kan være med i Intempus, ” siger ejer Per Holmer.

Vil du også gøre det administrative arbejde
nemmere for dig selv?

Så tøv ikke med at oprette dig i Intempus og få en gratis prøveperiode på 30 dage. Hvis du har
spørgsmål eller ønsker nogle ting afklaret, sidder vi altid klar til at rådgive dig. Kontakt os enten
på telefon 26 390 400 eller pr. mail på info@intempus.dk

Top