Nem fraværsregistrering lige ved hånden
Det er vigtigt for alle at holde styr på sit fravær. Har du styr på din? Bliv klogere på, hvordan I får den optimale fraværsregistrering i jeres virksomhed.
Hvilke fraværstyper bruger I?
Let fraværsregistrering til hver en tid
Får I registreret fravær korrekt? Ikke helt sikker…?
Med vores app har du og dine medarbejdere altid let adgang til at registrere fravær. Er du blevet syg, vil du tage dig en fridag eller bruge nogle af dine optjente afspadseringstimer, så kan det registreres på få sekunder direkte på din smartphone.
App’en virker både offline og online, så du altid nemt kan registrere dit fravær – uanset om du er på vandretur i de norske fjelde eller ligger derhjemme med hovedet under dynen.
Sådan kan du registrere fravær på 30 sekunder →
Se her, hvordan du og dine medarbejdere hurtigt og nemt kan registrere fravær som afspadsering, ferie og sygdom på mobilen.
Lyst til at høre mere om fraværsregistrering?
Saldi overblik for fravær for både medarbejder og administrator
Al fravær kan samles i et saldi-overblik. På app’en vil medarbejderen have overblik over sine egne saldi, hvor du som administrator har det samlede overblik over alle medarbejdernes saldi i administrationssystemet.
Få fuldt overblik over fraværet i virksomheden
Fravær kan hurtigt blive en bøvlet og kaotisk affære at holde styr på for dig som leder eller administrator. Derfor har vi gjort fraværsregistrering let og tilgængelig med Intempus. Med Intempus’ Web har du et nemt, digitalt system, hvor du har adgang til al medarbejderfravær.
Medarbejdernes indberettede eller planlagte fravær samles nemlig ét sted i systemet, hvor du altid har overblikket og kontrollen. Derudover kan du blandt andet lave feriekalender, planlægge orlov, se fraværsprocent for medarbejdere og meget mere.
Skal I ikke i gang med nem fraværsregistrering?
Få indsigt i fraværet med Power BI
Med en integration til Microsoft Power BI kan I få visualiseret jeres Intempus data. Integrationen gør det bl.a. muligt at visualisere fraværs-data, så administratorerne nemt kan se en oversigt over f.eks. hvor meget fravær, hver medarbejder har haft, samt hvordan fraværsfordelingen ser ud på de respektive ugedage, dvs. hvor meget sygdom, ferie, barns første sygedag osv. udgør af det samlede fravær.
Få styr på alle feriereglerne med Intempus
Den nye ferielov har mange fordele. Man kan dog også argumentere for, at det er blevet svære og mere ugennemskueligt for både administrator og medarbejder at holde styr på optjente og brugte feriedage.
Intempus’ app gør det let at overskue feriedage. Læs mere om, hvordan vi kan håndtere ferieregler- og planlægning for jeres virksomhed.
Ofte stillede spørgsmål
FAQ om digital fraværsregistrering
Her kan du se nogle at vores ofte stillede spørgsmål. Har de flere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 26 390 400 eller info@intempus.dk.
Hvad er digital fraværsregistrering?
Med et system til digital fraværsregistrering bliver det nemt for medarbejdere at indberette forskellige typer af fravær som sygdom, ferie, feriefridage, orlov og lignende. Fraværsindberetninger sendes direkte til administrationssystemet, hvor du som administrator let kan få overblikket og godkende indberetninger. På den måde kan I også nemt se sygefraværsprocenten for hver enkelt medarbejder, holde styr på feriedage og meget mere.
Kan systemet håndtere den nye ferielov?
Ja, med Intempus kan I automatisk håndtere den nye ferielov. Ferieloven stiller nogle helt specifikke krav til, hvordan ferie beregnes og registreres. Med en optjening på 2,08 feriedag per måned, kan det let blive uoverskueligt for både medarbejder og administrator at holde styr på opsparet, brugte og resterende feriedage. Sørg for at gøre det let og ligetil med et system som Intempus, hvor feriedataen altid er opdateret og tilgængelig for alle parter. Læs mere om ferieloven her.
Hvad er digital tidsregistrering?
Digital tidsregistrering er et system til dataindsamling af medarbejdernes arbejdstid. Medarbejderne indtaster deres timer eller fravær på app, pc eller tablet. Herefter ligger indberetningerne tilgængelig for administrator til godkendelse og derfra kan de sendes videre til lønsystemet.
Integrerer Intempus med e-conomic?
Ja, vi har en stærk tovejs integration, der automatisk lader data flyde mellem de to systemer. Dvs. at oprettes der en ny kunde i e-conomic, oprettes kunden automatisk også i Intempus. Eller godkendes indberetninger i Intempus, kan de automatisk overføres til det relevante projekt i e-conomic og ligger klar til fakturering.
Kan man få en integration mellem sit tidsregistreringssystem og lønsystem?
Intempus integrerer til lønsystemer som Visma Løn, DataLøn, ProLøn, Danløn, Lessor og Epos. Med en lønintegration kan man nemt overføre godkendte timer, feriedage, sygetimer, kørsel, udlæg, tillæg mm. fra Intempus til lønsystemet, så lønkørslen bliver hurtig og korrekt.
Kan man registrere kørsel i Intempus?
Ja, man kan sagtens registrere sin arbejdskørsel i vores tidsregistrerings app. Kørsel registreres nemt ved indtastning af start- og slutlokation. Herfra kan man også vælge at tilføje returafstand, hvis man skal samme vej tilbage.
Kørslen kan desuden registreres både i privat- og firmabil, og direkte på projekter. Slutteligt kan der tilføjes en bemærkning til kørselsindberetningen, hvilket SKAT sætter pris på.
Kan et tidsregistreringssystem håndtere vores overenskomst?
Ja , det kan vi sagtens håndtere i Intempus. Vi opsætter gerne overtidsregler efter en eller flere overenskomster, så I automatisk overholder overenskomstreglerne for alle typer medarbejdere uden bekymring.
Kan man planlægge arbejdstid og vagter for medarbejderne i et tidsregistreringssystem?
Det er forskelligt fra system til system. I Intempus kan man som administrator sagtens planlægge arbejdstid og ferie for medarbejderne.
Ved planlagte arbejde eller ferie, vil aktiviteten ligge som et forslag til en indberetning for medarbejderne i app’en. Herfra kræver det blot et enkelt swipe, og så er indberetningen lavet.
Medarbejderne kan dog ikke selv planlægge eller bytte deres vagter.