Thomas Møller

Medejer og projektleder i Grenaa Isolering

Isoleringsvirksomhed

Grenaa

50 medarbejdere

www.grenaaisolering.dk

IT-kyndig isolatør med vokseværk

På blot syv år har den østjyske isoleringsvirksomhed Grenaa Isolering mere end tredoblet sin medarbejderstab fra 15 til 50 mand. Dygtige medarbejdere og brug af IT til at holde styr på forretningen er nogle af årsagerne til den succesrige udvikling.

Lommeregner. Tjek. Blyant. Tjek. A4-ark. Tjek. Ugesedler. Muligvis tjek. Sådan så Jonas Pedersens og Thomas Møllers ugentlige tjekliste ud for nogle år tilbage, når de skulle føre regnskab, fakturere kunder og lave løn til medarbejderne i Grenaa Isolering.

Nu behøver de ingen af delene. Siden de østjyske isolatører valgte at digitalisere deres regnskabssystem og timeregistrering, er overblikket blevet meget nemmere. Og det glæder særligt administrationen, der slipper for en hel del bøvl og dobbeltarbejde.

Bedre overblik over sagerne
”Vi er gået fra papirsedler over til Intempus, hvor al indrapportering foregår elektronisk. Vi slipper for en masse papir. Løse sedler, gule sedler og andre vigtige sagsinformationer, som ellers kunne risikere at blive væk. Det sker ikke nu, ” forklarer Thomas Møller, projektleder hos Grenaa Isolering, og fortsætter.

”Nu kan vi bedre holde styr på den enkelte sag. Det første vi gør, når vi får en ordre ind, er at oprette den i Intempus, så vores folk kan gå ind og indberette timer og materialer på den. Og når først sagen er oprettet, ligger det hele inde i computeren. Det fungerer bare”.

”Vi slipper for en masse papir. Løse sedler, gule sedler og andre vigtige sagsinformationer, som ellers kunne risikere at blive væk. Det sker ikke nu.”
Thomas Møller, Projektleder v. Grenaa Isolering

”Før lå sedlerne jo bare og flød i bilen”
Udover at lette det administrative arbejde har udskiftningen fået kommunikationen fra kontoret til medarbejderne på byggepladsen til at forløbe mere målrettet. Nu er man nemlig aldrig i tvivl om, hvorvidt timerne er indberettet eller ej.

“Når medarbejderen har været ude for at lave en opgave, skriver han mængden af sine timer og de brugte materialer ind i systemet. Og så er det ligesom på plads. Før lå sedlerne jo bare i bilen, hvor de nemt blev væk. Så vidste medarbejderne aldrig, om de havde afleveret eller ej. Alt det bøvl er vi fri for nu. Nu er det ét sted, når det først er indrapporteret, ” siger Thomas Møller og uddyber, hvordan kommunikationen har forandret sig.

“Vi har folk inde om morgenen hver dag, og når de er herinde, er der rent faktisk tid til at tale sammen. Takket være den mobile timeregistrering er der nemlig styr på, hvad de har foretaget sig på byggepladserne.”

17.100 indberetninger på 15 måneder
Inden for de seneste syv år er virksomheden gået fra 15 medarbejdere til nu at kunne skrive 50 mand på lønningslisten. Ifølge Thomas Møller er en forklaring på denne succes, at medarbejderne trives i virksomhedens driftige arbejdsmiljø.

”Det er en ung, energisk og dynamisk virksomhed, hvor der hele tiden er knald på. Stemningen er god, og medarbejderne er her som regel i lang tid,” ræsonnerer han.

Og mon ikke medarbejderne kun er blevet gladere af at kunne registrere deres timer på mobilen frem for at skrive dem i hånden? Siden Grenaa Isolering begyndte at bruge Intempus i april 2014, er det nemlig blevet til 17.100 indberetninger (red. pr. 1/7-15).

Vil du også gøre det administrative arbejde
nemmere for dig selv?

Så tøv ikke med at oprette dig i Intempus og få en gratis prøveperiode på 30 dage. Hvis du har
spørgsmål eller ønsker nogle ting afklaret, sidder vi altid klar til at rådgive dig. Kontakt os enten
på telefon 26 390 400 eller pr. mail på info@intempus.dk

Top