Intempus’ ældste kunde: – Det er fedt at have været med hele vejen

AC Byg - Intempus ældste kunde

Tømrervirksomheden AC Byg har brugt Intempus siden 2012. Det gør virksomheden til den længstvarende kunde hos Intempus. Og den lange historie betyder, at virksomheden føler et særligt bånd til Intempus og menneskene bag.

Hos tømrervirksomheden AC Byg, der holder til i Christiansfeld, er der sket meget de seneste syv år. Virksomheden er på alle måder vokset, de er gået fra tre til ti medarbejdere, og for tømrermester Anders Christensen har det betydet mindre tid i marken og mere arbejdstid på kontoret.

Men én ting har været fast inventar i virksomhedens udvikling. I snart syv år har virksomheden nemlig brugt Intempus, og det betyder, at AC Byg er den af Intempus’ kunder, der har benyttet systemet i længst tid.

– Vi blev dengang kontaktet af Intempus, og så var vi med til at udvikle det og have indflydelse på systemet ud fra, hvad vi havde behov for, siger Anders Christensen og fortæller, at han vidste, at en digital løsning i forhold til det administrative var vigtigt for virksomheden:

– Jeg kunne hurtigt se, at hvis vi skulle være mere end en eller to ansatte, var det med at aflevere ugesedler på papir alt for omfattende. Intempus var en kæmpe hjælp til lettere at blive større og samtidig bevare overblikket.

Inden Anders Christensen blev kontaktet af Intempus, havde han allerede undersøgt markedet for mulighederne for at digitalisere administrationen. Da Anders Christensen gik i gang med at samarbejde med Intempus mærkede han dog hurtigt, at Intempus var det rette for AC Byg.

– Det betød alt, at vi var med til at udvikle Intempus. Jeg føler, at systemet er lavet lige til os, og det passer perfekt ind.  Det tror jeg, mange synes, men vi gør i høj grad, fordi mange af funktionerne skyldes de ønsker, vi havde dengang.

Nye funktioner med årene

Som med meget andet i opstartsfasen oplevede Anders Christensen også enkelte børnesygdomme hos Intempus for syv år siden. Dog blev de børnesygdomme hurtigt kureret, fortæller han:

– Og derefter fungerede det. De problemer, vi har haft, har været minimale. Vi har aldrig tænkt, at vi var nødt til at finde en ny løsning, for vi har altid været godt tilfredse. Det skyldes nok også, at Intempus stille og rolig er blevet udviklet med ekstra features.

Som årene går, og virksomheden bliver større, udvikler behovene hos en virksomhed som AC Byg sig naturligvis. Samtidig har funktionerne hos Intempus formået at udvikle sig. Hos AC Byg har de i løbet af årene blandt andet oplevet større krav fra kunder og bygherrer om at kunne dokumentere mere og mere.

– Der hjælper Intempus os, fordi at vi nu uploader billederne, så vi altid har dem i Intempus, hvis de skulle bede om dokumentation, siger Anders Christensen.

I dag er Anders Christensen glad for, at de dengang gik over til Intempus. Selv efter flere år har Intempus nemlig stadig en stor betydning for arbejdsgangene i virksomheden.

– Der er aldrig sager eller kunder, der falder ned mellem to stole. Samtidig får vi altid alt faktureret og får alle timer med, og det har gjort det let at give medarbejderne deres opgaver. Det har været en kæmpe hjælp og sparer os for meget transport og mange timer på landevejen, siger Anders Christensen og fortæller, at det også har stor betydning for hans eget arbejde.

– Vi er rimelig langt fremme med IT. Det er mig, der styrer det meste af arbejdsopgaver, ansatte og så videre, og for mig kan Intempus i høj grad betale sig. Det er tjent ind mange gange i både tid og penge, for det giver os et stort overblik.

Et tættere forhold til Intempus

Anders Christensen mener selv, at han på grund af den lange historie med Intempus har et helt særligt forhold til virksomheden og systemet.

– Jeg synes, jeg har et aktiv i Intempus, fordi jeg har været med så længe. Det gør, at jeg nok mere end andre gerne vil høre, hvordan det går, hvor mange brugere, der nu er og så videre. Sådan har jeg det for eksempel ikke med vores regnskabsprogram e-conomic, for der har jeg ikke været personligt involveret, siger han.

Og den tætte involvering har stor betydning for det forhold, han har haft til Intempus de seneste syv år, fortæller Anders Christensen.

– Jeg har kunne sætte ansigt på, hvem der er derinde og kendt dem, jeg snakkede med. Det betyder meget og gør også, at man får mere tålmodighed.

Til spørgsmålet om, om Anders Christensen og AC Byg også bruger Intempus om endnu syv år, kommer det klare ’ja’ prompte.

– Det kører bare derudad med Intempus. Intempus har været en kæmpe hjælp til at blive større og samtidig bevare overblikket. Og så har det jo været fedt at være med hele vejen, siger Anders Christensen.